skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Astrid de Beer
Astrid de Beer RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Astrid de Beer
Astrid de Beer RA Tilburg

2022 verborgen verleden

clericus.eu
clericus.eu vertelde op 8 januari 2022 om 22:48 uur
De eerste nieuwe data voor verborgen verleden staat weer op de website:
19 februari 2022 om 20:40 op NED 2.

Ben benieuwd wie de eerste nieuwe gast zal zijn dit jaar.

Reacties (31)

clericus.eu
clericus.eu zei op 27 januari 2022 om 22:38
Eerste aflevering bekend Simone Weimans Nieuwslezeres, journaliste en presentatrice
Belem zei op 27 januari 2022 om 23:56
Interessant ! Ben benieuwd !

Vriendelijke groeten,

Belem
clericus.eu
clericus.eu zei op 28 januari 2022 om 00:07
Volgende aflevering is al weer snel naar het verleden te zoeken
Adrie van Grinsven zei op 29 januari 2022 om 10:13
19 februari Simone Weimans
26 februari Huub Stapel
5 maart Douwe Bob
clericus.eu
clericus.eu zei op 29 januari 2022 om 21:16
Huub Stapel zijn voorouders tot 1800 in 2 avonden tijd teruggezocht, ben benieuwd hoe de uitzending gaat.
Belem zei op 29 januari 2022 om 21:43
En bij Douwe Bob zal zeker een paar minuten The Beatles passeren.

Vriendelijke groeten,

Belem
Norah zei op 30 januari 2022 om 12:32
Graag geen verdere "verrassingen" zoals in andere jaren.
Mvg.
Jeanne1 zei op 30 januari 2022 om 13:40
Ik sluit me aan bij Norah.
Belem zei op 31 januari 2022 om 01:22
Op 9 januari schreef ik "SPOILER ALERT" - m.a.w. als je geen info/details wilt weten: vanaf hier niet verder lezen.

Misschien zijn er Forumdeelnemers die wel (al dan niet vooruitlopend) iets over de afleveringen kwijt willen. Die moeten dit m.i. op toch ook dit Forum kunnen delen ?
Ik begrijp dat inhoudelijke zaken buiten beeld van andere Forumdeelnemers houden praktisch wel een beetje lastig kan zijn vanwege de kolom "Laatste reacties".
Maar dan regelen we dat er geen "onthullingen" in de 1e 3 regels van een nieuwe reactie komen te staan. Lijkt me goed te doen !

Vriendelijke groeten,

Belem
clericus.eu
clericus.eu zei op 31 januari 2022 om 19:30
Ha Ha, moet hier toch even op reageren Belem, goed bedoel hoor. Maar heb Norah ooit verrast door een vraag te stellen wie de voorouders waren van één van zijn/haar voorouders in een post enkele dagen voor de uitzending. Probeer met Brabantse voorouders meestal even te kijken wie alle voorouders zijn tot een bepaalde generatielijn rond 1800 of net ervoor.

In dit geval vroeg ik toevallig een lijntje in een post alhier dat ook in de uitzending behandeld werd, omdat net die ene lijn nog niet bekend was bij mij en ner ook niet mee verder kwam. En ik zelf niet gevonden kreeg.

Norah kreeg toen een "Aha erlebnis" toen ze de uitzending bekeek. Maar ze weet denk ik tot op heden nog niet hoe ik haar verrast heb, enkele dagen voordat het uitgezonden werd. En ze had zoals Norah Beaamt de forumpost netjes gezocht en doorgegeven.

Norah onze steun en toeverlaat op dit forum.
Met jouw hulp en advies van je (en ook andere natuurlijk) had ik zelf niet zover kunnen komen in mijn relatieve korte periode dat ik aan het zoeken ben naar alle voorouders zover als mogelijk is.

P.s. Heb ook geen voorkennis of zo en kijk altijd uit naar de uitzendingen.
Belem zei op 1 februari 2022 om 01:11
Aha, zit 't zo :-D

Desalnietemin, toch mijn 'Spoiler Alert' voor het geval dat Forumdeelnemers inderdaad geheel blanco het nieuwe seizoen willen bekijken.

En ten overvloede: ik waardeer ieders hulp hier enorm ! Ben hier nog geen jaar maar heb al veel geleerd en zeer nuttige informatie ontvangen.
Hoe deze en gene steeds weer bijspringen als iemand met een probleem of vraag zit - ook al gaat het helemaal niet over hun eigen voorouders - vind ik iedere keer weer een zeer prettige ervaring !
Jammer dat andere archieven (althans die waar ik ook moet zijn) geen forum hebben (hint !).

En de uitdrukking "... maar altijd de akten controleren" - ik krijg de indruk eenieder door Norah bijgebracht (correct ?) - gebruik ik buiten het Forum inmiddels ook te pas en onpas.

Vriendelijke groeten,

Belem
clericus.eu
clericus.eu zei op 1 februari 2022 om 21:37
Goeie tip Belem, ja een zeer levend forum met veel respons, soms ook vanuit Noord Brabant gezien.
Roald zei op 2 februari 2022 om 06:33
das voornamelijk Hans Vogels, maar vrijwel iedereen zegt het hier.
Norah zei op 2 februari 2022 om 11:55
Ik begrijp dit laatste niet.
clericus.eu
clericus.eu zei op 4 februari 2022 om 23:23
Ook van de vader van de 3de uitzending weer in 2 avondjes tijd puzzelen alle ouders weer voor 1800 gevonden in 5 generaties diep gevonden.

Ben benieuwd naar de aflevering of zij verder zijn gekomen en mogelijk familielijnen kunnen zijn in de DTB periode
clericus.eu
clericus.eu zei op 10 februari 2022 om 18:46
Zie heden de uitzendingen van 2022

Voor degene die het willen weten:

In deze serie:
19 feb: Simone Weimans
26 feb: Huub Stapel
5 maart: Douwe Bob
12 maart: Hedy d’Ancona
19 maart: Hans Kesting
26 maart: Floortje Dessing
2 april: Paul de Leeuw
9 april: Fidan Ekiz
Belem zei op 10 februari 2022 om 23:49
Ben benieuwd !

Vriendelijke groeten,

Belem
Norah zei op 27 februari 2022 om 12:34
Gisteravond naar de aflevering met Huub Stapel gekeken, heel interessant en boeiend. Verder zeg ik niets meer, stel dat er mensen zijn die het nog moeten zien.
Het enige dat ik kwijt wil is, dat je niet kunt merken dat Huub Stapel de toneelacademie gevolgd heeft....:)
clericus.eu
clericus.eu zei op 27 februari 2022 om 12:53
Beetje confused na uitzending van Huub Stapel na bekijken van opgenomen uitzending vandaag van gisterenavond.

Kijk ik naar mijn gevonden en ook aangegeven ouder Maria Josephina Cecilia van der Valk geboren 15-08-1878 te Venlo en overleden op 18-08-1943 in Venlo volgens uitzending kom ik kijkend bij de geboorte in 1878 toch bij andere ouders uit dan in de uitzending.

gegevens uit archief:
Familienaam Valk, van der
Voornamen Maria Josephina Cecilia
Geboortedatum 15-08-1878
Geboorteplaats Venlo
Geslacht Vrouw
Vondeling Nee
Toegangsnummer 12.120
Inventarisnummer 40
Soort akte Geboorteakte
Aktenummer 233
Aktedatum 16-08-1878
Gemeente Venlo
Familienaam vader Valk, van der
Voornamen vader Jozef Cornelis
Familienaam moeder Kessels
Voornamen moeder Helena Maria Cecilia

Zie herhaling op tijdline 27:54 en tijd 31:38

Waar na mijns inziens generaties over zijn geslagen naar de lijnen van Duitse komaf en niet getoond.
Jammer niet wat je van een archiefdienst zou verwachten.

Wel knap gevonden dat David Stapel uit Pommeren afkomstig was.

Kijk weer uit naar de volgende aflevering.
Norah zei op 27 februari 2022 om 16:24
En dan geef je door, ik zal maar niets prijsgeven t.a.v. mensen die de uitzending nog moeten zien, en wie trekt zich er zoals gewoonlijk weer niets van aan? Altijd dezelfde.
clericus.eu
clericus.eu zei op 27 februari 2022 om 16:55
Ha hoi, die Norah,

Heb me aan het advies van Belem gehouden van 31 januari j.l. deze forumpost, je had dan ook niet verder hoeven te lezen.
Geef niets prijs, ik verbeter alleen.

Je was tevens iets sneller met de tekst te type dan ik, je post stond er nog niet toen ik e.e.a. op tijd aan het terugzoeken was bij NTR.

Je hoeft niet altijd iets te plaatsen, maar houd het forum wel levend.
Zijn inderdaad altijd dezelfde gebruikers.

Tot een volgend forumpost door mij gestart, waardeer je inbreng, hoewel dit ook anders gelezen kan worden. Lees het maar positief.

Een dag nie gelache is een dag nie geliefd. (Hoop dat je dit Brabants-Limburgs tekske wel wardierd)
Norah zei op 27 februari 2022 om 17:23
Ach Frank, stop er eens mee, het haalt niets uit, slechts ergernis en niet alleen voor mij.
Het is nu Carnaval, leef je daar maar eens uit!
clericus.eu
clericus.eu zei op 28 februari 2022 om 10:11
Vandaag weer in Kruikenstad,

Maar we wijken af van het onderwerp.
Ben benieuwd naar de volgende uitzending.
Cornelis
Cornelis zei op 28 februari 2022 om 13:11
Frank m.b.t. de 'Stapels' volgens mij is een Carel Stapel al heel lang bezig met deze familie !

http://cstapel.nl/pruisstapels.html

Ik vind ' Verborgen verleden' ook best wel een leuk 'avond vullend' progamma om te kijken !!!

Maar bv Hedy D'Ancona, toch al aan bod geweest bij 'Verre verwanten'' dus zo knap is het allemaal niet wat ze bij 'Verborgen verleden' doen, wel gewoon leuk om naar te kijken toch!
Belem zei op 3 maart 2022 om 03:28
Wegens drukte met andere zaken heb ik nog geen aflevering direct kunnen zien, dus moet ze gaan terugkijken. Daarom ben ik hier nu wel maar ik lees niets ;-)

Vriendelijke groeten,

Belem
clericus.eu
clericus.eu zei op 3 maart 2022 om 17:32
@ Cornelis,
Klopt niet zo spannend, 2 avondje zoeken via de archiefdiensten alle voorouders tot 1800 gevonden. Je toegezonden link van andere personen vind ik meestal pas als ik vastloop en zoek op de twee laatst bekende voorouders via Aldfaer in Google. En in dit geval geheel niet nodig geweest daar alles bij de archiefdiensten snel te vinden was.

@ Belem, hebt verder niets onthuld, alleen een foutje ontdekt. Sorry Norah.
clericus.eu
clericus.eu zei op 5 maart 2022 om 15:24
Douwe doet zijn achternaam gelukkig geen eer aan.
Zie weer uit naar de uitzending van vanavond.
clericus.eu
clericus.eu zei op 10 april 2022 om 12:24
Laatste aflevering weer bekeken, van de uitzending van gisteren.
Grappig wat ik hoorde in de eerste minuten van deze aflevering.
Toch leuk om te vertellen en geef verder niets prijs over de uitzending voor degene die het programma nog moeten zien.
Wat is het wereldje soms toch klein.
Blijkt haar vader mogelijk mijn vader gekend te hebben, werkte in de jaren 60 gewoon op dezelfde scheepswerf.
Belem zei op 11 april 2022 om 00:00
Ik loop achter met terugkijken. Heb alleen de Hans Kesting uitzending direct gezien - interessant vanwege een Rotterdam connectie in onze familie. De eerste 3 afleveringen wel al teruggezien. Moet voor de rest waarschijnlijk een keer Verborgen Verleden-bingen. Misschien met Pasen, meestal is er met feestdagen weinig interessants op tv.

Vriendelijke groeten,

Belem
Helena zei op 11 april 2022 om 02:41
Laat weer eens zien hoe belangrijk ook de mondelinge overdracht is. Zeker in families waarbij men over de voorouders te weinig of helemaal niets kan terug vinden in registers. Dat was een interessante uitzending. 'Een van ze mooiste reizen..', zoals ze dat zelf verwoordde.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.