skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Adriaan van den Bogert, geboren te Den Dungen rond 1803

M.vd Bogert vertelde op 29 augustus 2010 om 12:04 uur
Hallo allemaal,
Ik heb aanwijzingen dat Adriaan van den Bogert, geboren te Den Dungen rond 1803 een voorvader van mij is. Echter behalve de informatie dat hij toen hij 17 jaar was (1830) op de Hoek te Den Dungen heeft gewoond (dossier BHIC) zit ik volledig op een dood spoor.
Weet iemand meer?
Alvast dank voor de aandacht.
M.vd Bogert

Reacties (2)

Bert vd Brandt zei op 29 augustus 2010 om 21:35
Ik heb geen direct antwoord echter ik heb wel een vdBogaart uit DenDungen.
Misschien heb je er iets aan.


Maria Anna van den Bogaard [999]. Zij is gedoopt op woensdag 23 maart 1803 in Den Dungen.
Notitie bij de geboorte van Maria: In de huwelijksacte van 1848 staat geen maand-naam vermeld. In de huwelijkse bijlage is de maand er in de kantlijn bij geplaatst.
Maria is overleden op vrijdag 30 augustus 1861 om 03:30 in St.Mich.Gestel, 58 jaar oud [bron: acte:44].
Notitie bij Maria: Vader bruid Adriaan Henrici van den Bogaart
Moeder bruid Johanna Wilhelmi van der Heijde
Maria:
(1) trouwde, 21 jaar oud, op zondag 30 mei 1824 in Den Dungen met Gerardus (Geert) van Kasteren [999], 28 jaar oud. Geert is geboren in St.Oedenrode. Hij is gedoopt op vrijdag 11 december 1795 in Gemonde. Geert is overleden op woensdag 24 maart 1847 om 15:00 in St.Mich.Gestel, 51 jaar oud [bron: acte:20].
Notitie bij Geert: Ouders zijn Johannis van Kasteren & Dingena van Rooij.
Beroep:
landbouwer
(2) trouwde, 45 jaar oud, op vrijdag 1 september 1848 in St.Mich.Gestel [bron: GENLIAS Huwelijksakte Aktenummer: 9] met Reijnerus (Reinier, Ruthgerus) de Cort [999], 66 jaar oud. Hij is gedoopt op zaterdag 19 januari 1782 in St.Mich.Gestel. Reinier, Ruthgerus is overleden op zaterdag 17 januari 1863 om 21:00 in St.Mich.Gestel, 80 jaar oud [bron: acte:4]. Bij de aangifte van het overlijden van Reinier, Ruthgerus was de volgende getuige aanwezig: Joannis de Cort (geb. 1804). Hij is weduwnaar van Petronella Zanders [999] (1782-1846), met wie hij trouwde op zondag 29 mei 1803 in St.Mich.Gestel.
Notitie bij Reinier, Ruthgerus: Ouders zijn Joannes Gerardi de Cort en Wilhelmina Antoni Joannis van den Muggenheuvel.


MvG
M. vd Bogert zei op 30 augustus 2010 om 06:45
Beste Bert,
Dank je voor je snelle reactie!
Deze Adriaan is een groot raadsel, hij paste in het plaatje en er is een Adriaan in Den Dungen geboren en een die in Steenbergen is overleden (1855). (Recente voorouders komen uit Steenbergen). Inmiddels heb ik een tip binnen gekregen die mij weer op het juiste spoor heeft gezet, richting de grens met België.
Misschien is deze Adriaan ook wel een verre, zeer verre verwant, maar ik kan de link (nog) niet leggen.
Heel hartelijk dank voor je bijdrage!
Met vriendelijke groet,
M. vd Bogert

! IK SLUIT HIERBIJ DIT ONDERWERP !

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.