skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

cornelius Lambertus THIEL , geb. Den Bosch 24-8-1844

jac vertelde op 11 april 2024 om 10:33 uur
WAAR verblijft deze man tot zijn huwelijk op 1-12-1870. Zoon van Sophia Thiel , dienstbode D B en omstreken , pa onbekend .
Wees , fam.? ik kom niet verder .

Reacties (11)

Norah zei op 11 april 2024 om 12:23
Op 23-12-1854 trouwt Sophia Thiel in Den Bosch, met Josephus Henricus Tonnon, muzikant van beroep.
Cornelius Lambertus Thiel is dan pas 10 jaar oud. Ik vermoed dat hij bij dit gezin is gaan wonen. Ervoor echter, wanneer er geen familie meer is, in een weeshuis.
Om zijn adres te herleiden, zou je ook die vraag kunnen stellen bij >>> www.erfgoedshertogenbosch.nl Hij hoort in het bevolkingsregister te staan.
Mvg.
Norah zei op 11 april 2024 om 12:27
Wanneer je de naam Sophia Thiel bij -zoek-(bovenaan deze blz.) invoert, dan zie je haar achtergrond te voorschijn komen. Dit is in 2014 behandeld.
jac zei op 11 april 2024 om 13:16
Dag Norah , dat Sophia getrouwd is etc heb ik al gevonden maar niets over Cornelis L , die is niet erkend en woonde niet in het gezin Tonnon. Dus waar is hij gebleven ? ik heb geprobeerd weeshuis registers te vinden maar dat is me niet gelukt .Buien een weeshuis weet ik ook niets , hij staat ook niet bij familie , ik weet het niet ......Maar bedankt voor je hulp , ik zal kijken of Sophia's achtergrond me meer info. geeft ( vlg mij ken ik die ook ) m v gr Jac .
theo zei op 11 april 2024 om 14:52
Als hij in 1870 trouwt woont hij in Geertruidenberg, zijn moeder woont in Vught.
theo zei op 11 april 2024 om 14:56
Hij heeft zich pas kort voor zijn huwelijk gevestigd te Geertruidenberg, nl. op 14 november 1870, komend van 's-Hertogenbosch. De registers van vertrek van 's-Hertogenbosch moeten als het goed is vermelden, welk adres hij bij zijn vertrek had.
jac zei op 11 april 2024 om 14:57
klopt ,zijn moeder woont in Vught en hij komt van Den Bosch en verhuisd naar Geertruidenberg .Maar waar woonde hij IN Den Bosch.??? Daar ben ik benieuwd naar , in een weeshuis , bij mensen thuis ( geen familie zover ik het uitgezocht heb ) Dat frustreert me ! dat ik dat stukje niet kan vinden ! met vriendelijke groeten en bedankt ook Jac
jac zei op 11 april 2024 om 15:06
deze registers denk ik niet te kennen .
Waar kan ik ze vinden ?
Norah zei op 11 april 2024 om 16:57
Ik lees net dat er aparte vertrekregisters van Den Bosch bestaan, wist ik niet. Maar Theo is hier de gewezen persoon voor als ik dat mag zeggen.
Je kunt ze vinden in het Stadsarchief Den Bosch > www. erfgoedshertogenbosch.nl

De stiefvader van C.L. was muzikant. Het zal toch niet zo zijn dat hij met de muziek meereisde;)? Want dan wordt het moeilijk hem te traceren. Maar je hebt natuurlijk gelijk, waar was hij in de beginjaren van zijn leven...
Mvg.
theo zei op 12 april 2024 om 09:30
Registers van vertrek zijn onderdeel van het bevolkingsregister van 's-Hertogenbosch. Inventaris van dat bevolkingsregister is te vinden onder toegangsnummer 0024 bij het stadsarchief.
jac zei op 12 april 2024 om 17:37
Dag Theo en Norah . Ik zal eens kijken of het mij lukt hier iets van te vinden ( 0024 )
jac zei op 15 april 2024 om 16:27
Dag Theo . ik heb w.s toch nog iets gevonden van een vertrek en vestiging aantekening maar omdat het papier aangevreten was door de tijd niet helemaal zeker dat t C L is , zijn achternaam was n.l. niet zichtbaar maar wel dat hij Luthers Hervormd was . Verder op 14-11-1870 aanvraag ingediend en 26-11-1870 aangevraagd . Hij staat geboekt ( wat denk ik wil zeggen dat hij op blz. 721 woonde ........ ) in deel 2 blad 721. Nu moet ik daar nog nagaan of het de goede is maar daar ga ik vanuit .Mocht hij het zijn dan laat ik het weten , Alvast een goede avond . Gr en bedankt voor het meedenken en vinden !!!! Jacqueline .

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.