skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Ans Holman
Ans Holman RA Tilburg

Geertruda Maria van der Steen Geb 1886 te Helmond

w.j.van der steen vertelde op 10 september 2011 om 16:46 uur
Ik zoek gegevens over Geertruda van der Steen
Zij is geboren in Helmond op 20-01-1886
Haar ouders zijn ; Antonie van der Steen en Engelica Sophia Maria Theuns
Is zij getrouwd geweest wanneer/waar en met wie!
Heeft zij ook kinderen gekregen?
Of is zij jong gestorven?
Ik kan helaas totaal niets over haar vinden
Wie weet iets over haar
Wie zo mij willen helpen op mijn zoektocht?

WJ

Reacties (30)

Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 17:27
Beste W.J van der Steen,

Geen direkte oplossing nog, maar:
Uit het bev. register
Bevolkingsregister Helmond inv. nr. 20 folio 153
blijkt dat ze met haar ouders op 12-12-1886 naar Vught is gegaan.
Het bev. reg. aldaar kan dan duidelijk maken waar ze daarna heen ging.
Alleen van Vught is nog bar weinig online te vinden, mogelijk ook de reden dat je niet verder komt via internet
bev reg. Helmond:
http://eindhoven.digitalestamboom.nl/scan.aspx?book=R&id=181267

vr.groet,
Henriette Nuys
w.j.van der steen zei op 10 september 2011 om 19:44
Beste Henriettedat kan wel kloppen
Want op 24-07-1987 is er weer een meisje geboren die heet Geertruida van der Steen
Daar weet ik ook niets van
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 19:59
Hallo WJ van der Steen,

via google zag ik dat nog iemand ernaar zocht, een I.C van der Steen en verwijzing naar Rotterdam:


Kind
Johannes Leonardus van der Steen
Vader
Antonie van der Steen
Moeder
Engelina Sophia Louisa Theuns
Plaats Rotterdam
Geboortedatum
14-12-1901
Opmerkingen akte nr. 11845

ook een levenloos jongetje

In Den Bosch werd daarvoor ook nog een zoon geboren.
Ik weet dat je Geertruda zoekt, maar mogelijk een aanknopingspunt, aangezien ze ttv de geboorte in Rotterdam in 1901 nog maar 15 jaar zou zijn, zou je op het forum vd website archief Rotterdam kunnen vragen of iemand in het bev. register wil kijken waar ze heen gegaan is daarna

ohh ik ontdek net dat Antonie van der Steen, geb. 04-02-1861 Vught in 1914 Den Haag kwam wonen, ambsthalve vanuit Amsterdam , echter alleen , zonder vrouw en kinderen, hij staat wel als gehuwd, dus mogelijk tijdelijk daar ivm werk.

Ik zou dus in Rotterdam bev register en evt Amsterdam bev. reg zoeken naar hoe het Geertruda Maria van der Steen verder verging..



vr. groet,
Henriette Nuys
Norah zei op 10 september 2011 om 20:01
Beste W.J.,

Bevolkingsregister Vught geeft aan,
24-06-1887.
Wanneer het tweede dochtertje exact dezelfde voornamen heeft, kun je er bijna zeker van zijn dat de eerste overleden is.
Zijn de ouders in Vught gebleven en daar ook gestorven?
Mvg, Norah
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 20:22
ps in 1903 een kind van vder Steen-Theuns geboren die er in 1904 overlijdt, het zal je al wel bekend zijn misschien , ook dat het echtpaar er overlijdt.
Maar wat ik er mee wil zeggen: in 1903 waren de door jou gezochte dames ook nog minderjarig, misschien zijn ze in Den Haag getrouwd? of vandaar naar elders ?
Het lijkt er nu al met al dus op dat je het spoor in Den Haag zou kunnen oppakken.

Den Haag BS is online , dat weet je?

vr. groet,
Henriette Nuys
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 20:24
sorry, voor de duidelijkheid: mijn vorige bericht betreft dus Den Haag !

Henriette Nuys
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 20:30
Hallo W.J en Norah,

Klopt, wat Norah schrijft, maar ik had begrepen dat de ene Geertruda Maria heette en de ander Geertruda, dan zouden het nog 2 verschillende kunnen zijn.
Maar als ze inderdaad dezelfde voornamen hebben, zal de eerste wellicht in Vught zijn overleden , als ze dan daar nog woonden.
Je zou dat na kunnen gaan in de overlijdensaktes van Vught , die wel bij de Mormonen op te zoeken zijn.
Aan het einde van elk jaar normaliter een index op naam.
De Genver site is handig :
http://www.genver.nl/nb/0865.htm

vr. groet,
w.j.van der steen zei op 10 september 2011 om 20:43
Hallo Henriette
Klopt IC ben ike n WJ is mijn man
en Rotterdam klopt ook wij zoeken samen
Het zijn de zussen van mijn schoonvader
En het zijn 2 verschillende personen
Geertruda Maria * 22-01-1886 in Helmond
Geertruida *24-07-1887 in Vught
Ik kom weleens in het rotterdams archief kan daar weleens weer gaan kijken
Ik weet dat de 2 broers na hun in Hillegom hebben gewoond tot hun dood
Ik begin pas hiermee
Dus ik begrijp niet zo wat jullie bedoelen
Dus ik moet op den haag bs kijken
Nee ik heb dat nog niet gedaan
Ik ga eens even kijken hoe dat werkt
Bedankt allebei

WJ
w.j.van der steen zei op 10 september 2011 om 20:55
Ik krijg te zien dat Den Haag BS niet werkt!
Nou ik weet het niet hoor
Ik wil even terug komen op dat jongentje uit 1903
Ik heb staan *11-10-1904 Rotterdam en hij is gestorven op 11-10-1904 in Rotterdam Bron: R,dam1904e081v Akte:4773
Maar het gekke is op 21-01-1904 in s,gravenhage is er een meisje Maria geboren Bron:s,gravenhage Akte:408
IN HETZELFDE JAAR?
Zou dat dan fout zijn moet dat jongentje van 10-11-1903 dan zijn?

WJ
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 21:41
Hallo WJ,

Volgens website archief Rotterdam klopt jouw datum van dat doodgeboren jongetje.

De Virtule Studiezaal Den Haag, waar je aktes BS kunt zoeken, doet het bij mij wel:
http://195.242.171.17/hga/virtuelestudiezaal/WebsitePubliek/

(de link even kopieren in je adresbalk)

In Den Haag 21 januari 1904 inderdaad dat meisje Maria geboren.

Het enige dat ik kan bedenken is dat het meisje Maria een aantal weken te vroeg geboren is.
Moeder zou dan dus snel na de doodgeboorte weer zwanger geworden zijn , met een wat vroeger geboren volgende kind kan het dan. Tjongejonge....
De gegevens kloppen wel, dus dit is de enige verklaring die ik kan bedenken.

8-1-1903 Den Haag wordt ook nog een kind van het paar geboren , deze dochter overlijdt er 4 maart 1904

Het enige wat je nog zou kunnen doen is de overlijdensakte van het doodgeboren jongetje uit Rotterdam 1904 nakijken, of dat klopt of dat er bij het invoeren op de website een fout gemaakt is.
Klopt het, dan weet je zeker dat de gegevens juist zijn, want die van Den Haag zijn goed sowieso.

akte Rotterdam ook bij de Mormonen in te zien. Of in het archief uiteraard.

Het kan zijn dat je nog de oude link hebt van Den Haag, ik meen dat die niet zo lang geleden veranderd is, deze werkt wel :
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/de-gemeente-Den-Haag/Haags-gemeentearchief/zoeken-in-het-archief.htm

succes !
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 21:48
ps.
Tip:
op de site Virtuele Studiezaal, van dEn Haag, kun je ook in ''beschreven dokumenten '' zoeken , als dan de naam Theuns invult, krijg je die aktes .

Verder is zoeken op toegang,
plaats invullen, huwelijk , overlijden of geboorte en dan krijg je de fiches van tienjarentafels , net als in het archief.
En zo dan verder zoeken .

Hier staat een handleiding voor het zoeken op die site:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Burgerlijke-Stand-Online-Virtuele-studiezaal.htm

En er is iemand die een index heeft gemaakt op naan van de bruid
je kunt daar dus heel makkelijk kijken of een van de dames in Den Haag trouwde, in de periode dat ze bv 20-30 jaar waren (als doorgaans de trouwleeftijd)
zie:
http://www.famvandevelde.nl/bronnen.html

vr. groet
w.j.van der steen zei op 10 september 2011 om 22:15
Hallo Henriette

De overlijdensakte heb ik hier voor mij liggen van het doodgeboren jongentje uit 11-10-1904 die heb ik gekocht in r,dams archief
dus dat klopt dus de baby zal inderdaad te vroeg geboren zijn ( zo vlug achter elkaar)
Zeg ik heb het gedaan ik kwam op de site van de velde
En ik weet niet of het goed is maar ik heb van de 2 oudste zussen wat gevonden!
Ze zullen dan 19 en 21 jaar zijn geweest toen ze trouwde dus dat kan
Ik heb gevonden dat Geertruda Maria in Den Haag op 8-11-1905 met Petrus van der Meij getrouwd is
En dat Geertuida ze heeft meer namen want er staat bij Cornelia Wilhelmina dus dat kan ook want ze hebben in het gezin allemaal meerdere namen die is getrouwd op 20-8-1909 in Den Haag met Frederik Johannes Kuijk
Hoe kan ik nu verder zoeken op de pc of ze ook kinderen hebben gehad

WJ
Henriette Nuys zei op 10 september 2011 om 22:57
Hallo WJ,

Ik zou wel eerst in de huw. akte nakijken of het wel de twee dochters betreft, dit niet zomaar aannemen!

Je kunt op F.J Kuijk bij de gezinskaarten meer vinden, kind, hij overlijdt dan al snel en zij is dan weduwe, klik ook bovenaan op ''achterkant'' om de achterkant vd kaart te zien.

maar... deze Geertruida Cornelia Wilhelmina is geboren in Den Haag in 1873 !

http://denhaag.digitalestamboom.nl/(aqwcg2550dpw1k55sfobdx45)/scan.aspx?book=R&id=593979

Het gaat dus om heel andere vrouwen van der Steen!
Kortom: niet zomaar wat aannemen, want dan kan je hele stamboom in de war lopen en raak je op het verkeerde spoor

Het bev. register Den Haag lijkt met de beste weg om uit te zoeken of ze daar nog woonden en waar ze evt heen gingen. Vaak gingen ze ook al jong het huis uit als dienstmeisje naar elders.

w.j.van der steen zei op 10 september 2011 om 23:11
Hallo Henriette
Klopt is niet de goede Ik heb de trouwakte gezien de ouders kloppen niet
Toen ben ik naar petrus van de Meij gegaan
Ik kwam die naam ook tegen dat hij getuige was
En wat denk je?
Is hij getuige van het huwelijk van een broer van die 2 zussen ene Leonardus Johannes van der steen van 29-11-1889(ome Leo) een broer van mijn schoonader dus had ik de namen gelijk van de ouders van de bruid
Maar ik krijg het niet voor elkaar om die akte op te slaan
ik weet niet hoe dit systeem werkt
Ik ben dus van de hele avond zoeken niet veel weizer geworden tot nu toe
Maar morgen zoeken we weer verder er moet toch iets te vinden zijn
Norah zei op 11 september 2011 om 12:00
Beste W.J.,

Ik heb het voor je nagekeken bij -Genver-, maar het tweede dochtertje heette ook Geertruda Maria, dus precies dezelfde voornamen> scan 179, geboorten Vught.
Ik heb dus sterk het vermoeden dat dochtertje 1 overleden was, grote kindersterfte vroeger, ook in deze familie. Heel triest.
Trouwens wat ik al eerder doorgaf, Geertruda Maria 2 is geboren op 24-06-1887 te Vught en niet een maand later!
De laatste zal dan met dhr. van der Meij getrouwd zijn in Den Haag en was toendertijd 18 jaar jong.
Dus je hebt degene die je zocht en ik denk dat je haar oudere zuster van 1886 wel kunt "vergeten", is waarschijnlijk als baby overleden.
Je kunt je nu concentreren op het echtpaar van der Meij-van der Steen en waar zijn ze gebleven?
Succes gewenst, Norah
Henriette Nuys zei op 11 september 2011 om 13:29
Hallo WJ en Norah,

Wat goed Norah, dat je het nagekeken hebt, dat geeft een hoop duidelijheid

gezien onderstaande aktes zijn kinderen van het paar van der Meij- van der Steen geboren in (oa?) Lisse.
Dus...op naar Lisse, Hillegom

Bruidegom

Mattheus Jacobus Lammers Heemstede23
Vader Johannes Petrus Lammers
Moeder Alida Maria Braatenburg
Bruid
Maria Antonia van der Meij
Lisse24
Vader Petrus van der Meij
Moeder Geertruida Maria van der Steen

Plaats Hillegom
Huwelijksdatum 21-10-1931

en:


Overledene
Gerardus Johannes van der Meij, 22 jaar
Vader Petrus van der Meij

Moeder Geertruda Maria van der Steen

Plaats Hillegom

Datum overlijden 30-01-1950 (Batavia)
Opmerkingen:
beroep: korporaal van de tweede Afdeling van het 41ste Regiment Veld-Artillerie

Je hebt hiermee in elk geval vast 2 kinderen.
En Petrus van der Meij , overlijden, je zou een Persoonskaart aan kunnen vragen bij het CBG, daar staan dan alle kinderen op + overlijden van G.M van der Steen, want zij overleed na hem:


Overledene
Petrus van der Meij, 75 jaar
Vader Johannes Josephus van der Meij
Moeder Apolonia Maria van den Berg

Partner
Geertruda Maria van der Steen
Plaats Hillegom
Datum overlijden 26-08-1958

Ze woonden dus blijkbaar met gezin in Lisse/Hillegom.

Ik vond dit via deze link, waarmee je een paar archieven tegelijk kunt doorzoeken:
http://alkmaar.digitalestamboom.nl/Search.aspx

vr. groet


w.j.van der steen zei op 11 september 2011 om 14:41
Hallo wat goed van jullie
Ik ben ook aan het zoeken geweest maar
Ze hebben toch niet precies dezelfde namen hoor
Ik heb nu de 2 geboorte akte,s voor mijn liggen van:
Geertruida Maria * 20-01-1886 in Helmond
Geertruda Maria * 24-07-1887 in Vught
Geertrudan Maris is getrouwd met Petrus van der Meij
Ik ga op zoek

bedankt Norah en Henriette
Norah zei op 11 september 2011 om 15:26
Ik wil niet vervelend wezen, W.J., maar ik heb zoals ik al zei de geboorteakte van de jongstevan de twee ingezien bij _Genver-, scan 179 Vught; geboortes 1887. En daar stond zeer duidelijk 24-06-1887, dus juni!
Maar als u over Geertruida en Geertruda valt, dan is dat ook te verklaren, nl. de doopnamen bij katholieken en de namen bij de burgerlijke stand, dit kwam bij onze familie ook voor > Gertrudis etc.
Het enige wat erop zit, is de overlijdensakte van Truusje I te vinden, in Helmond, of in Vught.
w.j.van der steen zei op 11 september 2011 om 15:36
O sorry Norah dat is een typ fout van mij
ik heb ook Juni staan!
Ja dat wist ik niet over de doopnamen bij de katholieken
Ik heb wel haar echtgenoog gevonden Petrus van den Meij * 6-2-1883 in Lisse hij was 58 jaar dus + in 1958 ongeveer
Nou moeten ze nog trouwen als de van 1931 geboren is en zij misschien de oudste was
Zal ik eens gaan zoeken in 1930 in Vught of Lisse
Henriette Nuys zei op 11 september 2011 om 18:41
Hallo WJ,

Ik begrijp niet helemaal hoe je je bericht bedoelt?
Het overlijden van Petrus van der Meij had ik je al doorgegeven, zie eerder bericht
En het huwelijk had je zelf toch al gevonden?
in je vorige bericht:
Ik heb gevonden dat Geertruda Maria in Den Haag op 8-11-1905 met Petrus van der Meij getrouwd is

Tenzij je nu andere personen bedoelt natuurlijk

succes!
Norah zei op 11 september 2011 om 20:25
Bij het huwelijk van Geertruda Maria in 1905 is zijzelf 18 jaar, staat in de akte die u zelf kunt inzien bij de digitale stamboom Den Haag. Dus dat is dan eindelijk in orde. Het sloeg op Truusje 2.
En zoals Henriette ook al attent aangaf, haar zusje van ruim een jaar ouder, daar kunt u het overlijden van opzoeken bij Vught of Helmond, 1886/ 1887 > Genver.
Tenslotte de sterfdatum van mevr. van der Meij-van der Steen moet na 26 augustus 1958 zijn genoteerd. Ik neem aan in Lisse/ Hillegom.
Mvg, Norah
w.j.van der steen zei op 11 september 2011 om 20:43
Heb ik gezien ik heb de trouwakte hier voor mij
Dat is het 2e kind van Antonie dochter Geertruda Maria van 24-7-1887
Ik heb contakt gehad een tijd geleden met een nichtje van 2e Geertuda (Truus) genoemd zij kwam met ouders weleens bij haar tante
zij wist mij te vertellen dat zij 2 dochters had
Ik heb nu 1 dochter Maria Antonia van der Meij uit 1907 in Lisse geboren?
En 1 zoon uit uit 1928 in Leiden geboren? Overleden in Batavia in 1950
Misschien dat zij daar nooit over gehoord hebt zij was toe nog niet geboren
Dus moet er nog 1 dochter zijn
En over het 1e kind Truus 1 weet ik nog niet maar ben aan het zoeken
w.j.van der steen zei op 11 september 2011 om 20:45
Ik had gehoord dat zij in Den Haag is overleden of het klopt weet ik niet
Henriette Nuys zei op 12 september 2011 om 09:14
Hallo WJ,

Het overlijden van G.Maria van der Steen zal niet via internet te vinden zijn: in Den Haag lopen overlijdens tot 1960, daar kan ik haar niet vinden en je zit dan ook met de openbaarheidstermijnen.
Dus: om te weten wanneer ze overleed en waar zou u een Persoonskaart van haar moeten aanvragen, bij het CBG Den Haag. (zie website CBG, een aanvraagformulier daarvoor is er te downloaden, gaat per post , kosten paar euro)

Voor de dochter die nog ontbreekt zou u in het bev. reg./gezinskaarten Hillegom of Lisse kunnen kijken,of een Persoonskaart aanvragen op naam van de vader, Petrus van der Meij.

zie voor info over Persoonskaarten op de website van het CBG.

De link naar archief Leiden :
http://www.leidenarchief.nl/home/collecties/personen/zoek-op-personen

Hier is echter ook niets meer te vinden dan al bekend nu.

Bert Hogervorst, Noordwijkerhout zei op 2 oktober 2011 om 14:35
Beste W J

In Noordwijkerhout woont een dochter van dit echtpaar.
Haar vader was Petrus van der Meij en haar moeder Geertruda Maria (Truus) van der Steen geboren op 24 juni 1887 te Vught. Ze is na 1960 overleden en begraven te Hillegom. Het is onduidelijk of het familiegraf nog bestaat.
zoof_206@hotmail.com zei op 2 oktober 2011 om 23:36
Hallo Bert

Dus de dochter is overleden begrijp ik hieruit?
Weer je ook hoe zij heette?
En of zij getrouwd was?
Ik weet via een nichtje van Truus uit 1887 dat zij 4 dochters had
Waarvan een 1 dochter non was geworden
Maar blijk dat zij 8 kinderen heeft gekregen
Bent u familie van hen dat u dat weet?

Bedankt voor u mailtje
Ik hoop grrag dat u mijn vraag beantwoord

Mvg. WJ
Bert Hogervorst zei op 2 oktober 2011 om 23:58
Beste W J,

Haar dochter is niet overleden, zij is weduwe en is 88 en een half jaar oud.
Een andere dochter van haar Elisabeth Johanna van der Meij geboren op 7-8-1913 is in 1953 geemigreerd met haar gezin en man Jan Ruigrok naar Australië.
Ik ben geen familie van hen, maar een kleindochter van de eerst genoemde dochter is gehuwd met een neef van mij.

H. gr. Bert Hogervorst
berthogervorst@live.nl zei op 4 oktober 2011 om 19:46
Beste W J

Een zoon van haar is naar het graf van zijn opa Petrus (Piet) van de Meij geweest, geb. op 6-2-1883 te Lisse, overl. te Haarlem op 26-8-1958 en begr. te Hillegom op de RK begraafplaats van de H Martinus in dit graf ligt ook zijn oma Geertruda Maria (Truus) van der Steen geb. 24-6-1887 te Vugt, overl te Hillegom op 30-12-1963.
Zijn de vader en moeder van Geertruda bekend en weet jij soms hun geboorten en overlijdensdata?

H. gr. Bert Hogervorst
Gerard Heemskerk zei op 4 oktober 2011 om 20:02
beste W J
Ik ben een kleinzoon van Geertruda van der steen
bij toeval sprak ik Bert Hogervorst op 1 oktober en ben ik naar het graf van Opa en Oma in Hillegom gewwest om enkele gegevens te noteren.
Geertrude is geboren op 24-6-1887 te Vught en overleden op 30-12-1963 te Hillegom Getrouwd Met Petrus van der Meij geboren 6-2-1883 te Warmond en overleden op 25-8-1958 te Hillegom
zij hebben 14 kinderen grootgebracht, de oudste is 94 jaar geworden, nu leven mijn moeder Agnes nog 88 jaar en Tante Agaat ik meen 80 jaar.
Mijn moeder Agnes trouwde in 1944 met Wilhemus Johannes Heemskerk en heeft 9 kinderen grootgebracht.
indien je wilt zal ik meer info kunnen geven.
Groet
Gerard Heemskerk
w.j.van der steen zei op 5 oktober 2011 om 22:08
Hallo Gerard

Bedankt voor je bericht ben er blij mee
En ik zou grag meer info van je willen hebben
Zou je mij je emailadres willen sturen het mijne staat er al op iets naar boven
Misschien wil jij ook nog info hebben van mij is mogelijk!
Ik wacht af

Groetjes

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.