skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic

Is de website www.van-deursen-8000.nl nog online te vinden ?

Olav vertelde op 18 oktober 2021 om 13:29 uur
Weet iemand of de gegevens van de website www.van-deursen-8000.nl nog online te vinden zijn ? Het gaat over stamboomgegevens in de regio Gemert-Bakel.

Reacties (33)

Olav zei op 18 oktober 2021 om 15:58
Dag Thomas,

Ook de kaatste werkt niet echt. Alleen de namen beginnend met de A zijn zichtbaar, doorklikken naar andere namen lukt niet.
Norah zei op 18 oktober 2021 om 16:12
Ik denk dat Guus hiermee bekend is.
Guus zei op 18 oktober 2021 om 20:08
Klopt,

De website is niet meer online (het gaat me nog heel wat tijd kosten om dat voor elkaar te krijgen).
Alles moet namelijk omgezet worden van Pro-gen naar Aldfaer (die tijd ontbreekt mij nog even).
Wel is het email adres nog geldig.

Ik heb de 8000 samen met Theo Aldenzee en Nick van Deursen opgezet en dus ook op mijn computer staan, maar ik ben in de tussentijd ook met Gemert bezig ... dus 2 vliegen in 1 klap.
Helaas zijn Theo en Nick overleden, waardoor e.e.a. omgezet dient te worden.

Dus stel je vraag maar op het forum, dan krijg je zeker antwoord (van mij of mogelijk van anderen zoals Willy, Norah, etc)...
Thomas Hagelaars zei op 18 oktober 2021 om 22:52
@ Olav: Spijtig dat de link niet meer volledig werkt, schijnbaar is de website niet volledig gearchiveerd. U zult zich dus tot Guus moeten richten.

@ Guus, indien u nog de html bestanden heeft, wil ik het best opnieuw online zetten. Volledig gratis uiteraard.
Norah zei op 18 oktober 2021 om 23:48
Nou Guus, wat aardig van je. Ik ben geen expert van Gemert en Bakel. Dat laat ik aan jou over, en aan Willy en Helena natuurlijk, en dan hoop ik niet dat ik nu iemand vergeet;)
Gr.
Olav zei op 19 oktober 2021 om 10:06
Beste Guus,

Dank voor jouw reactie. Ik vond jouw email op de voornoemde website.
Mogelijk dat ik een zus van jou vrij goed ken. Ik meld me wel even in die mail.
Anneke Dekkers zei op 19 januari 2022 om 19:33
Hallo, ik ben afkomstig van een Van Deursen (overgrootmoeder) en ik heb een korte tijd met Theo gecorrespondeerd om aanvullingen door te geven. Wat triest om te lezen dat hij is overleden. Even iets anders, is er al een kans dat alles weer online komt? Mvgr
clericus.eu
clericus.eu zei op 19 januari 2022 om 22:21
Hoi Guus,

Ben je alles aan het overtikken, toch niet hoop ik kan veel simpeler.
Guus zei op 19 januari 2022 om 22:25
Dag Anneke,

De 8000 is opgestart door Theo (Aldenzee), en kort daarna ben ik met Theo gaan samenwerken aan de 8000.
Een paar jaar later had Nick (van Deursen) zich aangesloten en met ons 3-tjes hebben we de site online gebracht.
Helaas kwam eerst Nick te overlijden (woonde in Australië) en zoals eerder gemeld is Theo ook overleden.
De rechten van de site waren in handen van Theo.
Ik heb geprobeerd om die rechten over te nemen, maar omdat ik geen familie ben kon dat niet gebeuren.
Inmiddels zijn als het goed is de naamrechten verlopen, zodoende kan ik e.e.a. als het moet weer onder dezelfde naam weer online zetten.
Echter de 8000 is opgesteld in Pro-gen (ikzelf gebruik Aldfaer) en daarom moet alles omgezet worden (105.000 personen).
Dat is een hele klus waar ik ook aan begonnen ben, maar de tijd ontbreekt mij, mede ook door andere projecten.
Wel kan ik natuurlijk wel e.e.a. terugvinden, en ben dus altijd bereid om te helpen.
Ik hoop uiteraard wel weer de site t.z.t. online te krijgen, al is het alleen maar omdat Theo dat zo graag gewild had.
Ik vermoed dat uw man Geoffrey heet (dan heb ik uw mailadres wel).
Mocht u daar behoefte aan hebben dan stuur ik wel een mailtje.
Guus zei op 19 januari 2022 om 22:28
Voor Frank,

Ik kan de velden omzetten tussen Pro-gen en ALdfaer.
Maar met bepaalde velden kan dat niet.
Bovendien zijn flink wat namen op een manier door Theo ingegeven welke niet werden meegenomen in de online versie. (deze velden moet ik 1 voor 1 doorlopen en op een andere manier verwerken in Aldfaer
clericus.eu
clericus.eu zei op 19 januari 2022 om 22:40
Guus neem eens contact op met het forum van Aldfaer met Han.

Wil ook best even na kijken of het me lukt.
Heb 71 genealogie bestanden van andere in mijn algehele bestand zitten.

Kijk ook even naar de oude website adres, deze staat nu te koop.
Guus zei op 19 januari 2022 om 22:46
Frank
Ikzelf zit ook al jaren in de beta testgroep van Aldfaer...
Dus helaas is e.e.a. echt niet mogelijk door de persoonlijke schrijfwijze die Theo heeft gebruikt in het verleden...om e.e.a. af te schermen voor de online versie
Anneke Dekkers zei op 20 januari 2022 om 01:23
Inderdaad is mijn echtgenoot Geoffrey dus heeft u de goede Anneke )) Als er iets is waar ik mee kan helpen zou ik dat heel graag willen doen. Typewerk in Aldfaer, geen probleem. Ik heb elke dag wel een paar uurtjes de tijd om hier aan te werken. Ook om Theo's wens in te willigen.
André van Zon zei op 2 februari 2024 om 14:07
Hallo Guus,

ik ben al eerder bezig geweest met de restoratie van een archiveerde website van Bert Meijs: vond het zonde dat al zijn werk verloren dreigde te gaan.
Mocht je de totale bestanden hebben wil ik graag kijken of er in ieder geval het weer gepubliceerd kan worden (in htm, anders pdf-vorm).

M.vr.gr. André van Zon
André van Zon zei op 20 februari 2024 om 10:05
Hallo,

deze opmerking is bedoeld voor de beheerder van het forum: zou u me
het e-mail adres van Anneke Dekkers kunnen geven. Het is me gelukt de helft van totale bestand in het originele Pro-Genformaat te herstellen. Ik mis echter noch pakweg 50 bestanden.

Met vriendelijke groet
adekkers zei op 20 februari 2024 om 10:49
Ik geef toestemming aan de beheerder om mijn e-mailadres door te geven aan André van Zon.
Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 20 februari 2024 om 10:56
Hartelijk dank voor jullie berichten, André en Anneke. We zullen jouw e-mailadres aan André doorgeven, Anneke. Veel succes nog met jullie onderzoek!
adekkers zei op 20 februari 2024 om 10:59
Dank je wel, Lisette
André van Zon zei op 21 februari 2024 om 10:27
Mijn vraag is dringend gericht naar Guus (reageerde op 19-1-2022).
Als hij de 8000-serie van website-bestanden nog in de originele vorm heeft ben ik bereid die bestanden in zijn originele vorm (met vermelding van versiedatum) op mijn website te publiceren (en voor iedeereen te kopieeren) zodat iedereen weer profijt heeft van hun vele werk en het niet allemaal de vergeetput in gaat..

Het beste is als andere mensen op zijn minst dan een kopie maken van die website (in de originele vorm) zodat het nooit verloren gaat.

Hoe meer tijd verstrijkt zonder dat er concrete actie wordt ondernomen hoe kleiner de kans dat hun werk nog gered kan worden. Voor Lisette: u kunt Guus mijn e-mailadres geven en ik hoop dat dan hij reageert op dez oproep.
Anders kan dit onderwerp m.i. gesloten.
Guus zei op 21 februari 2024 om 17:33
Dag Andre
Het beste is hierover met elkaar contact op te nemen buiten bhic om (is namelijk nogal een verhaal)
André van Zon zei op 21 februari 2024 om 17:36
Hallo Guus,

graag contact hierover. Mijn e-mailadres kan door de moderator aan jou gegeven worden.
Guus zei op 21 februari 2024 om 17:44
(email-adres door forumbeheer verwijderd ivm mogelijkheid spam)
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 22 februari 2024 om 15:23
Ondanks de spaties en de haakjes, Guus, in het mailadres, heb ik het voor de zekerheid toch maar verwijderd. Ik heb jullie wel allebei een mail gestuurd met de mailadressen erin.
André van Zon zei op 22 februari 2024 om 15:31
ik heb nog steeds geen antwoord teruggehad van de mail aan beide forumleden. Wilde wel hier vermelden dat de gedeeltelijk gerestaureerde bestanden nu te vinden zijn op mijn website https://www.genealogie-van-zon.nl/Websites.php onder 'van Deursen'. Beter iets dan niets....
Guus zei op 22 februari 2024 om 17:50
Andre,

Zie mail gisteravond 22.11uur
Met een ander email adres
Andre zei op 22 februari 2024 om 17:53
Hallo Guus, niets ontvangen rond die tijd. Kun je het nog eens mailen?
Alvast bedankt.
Guus zei op 22 februari 2024 om 17:57
Onderweg
Ik zag een N teveel
Andre zei op 22 februari 2024 om 18:05
Hallo Guus,

heb je mail nu ontcvangen. Mijn hoop was dat je nog het hele pakket originale Pro-Gen-bestanden (htm-formaat) zou hebben.... Helaas, dan houdt het op, met Gedcombestanden kan ik echt niets. Toch bedankt voor de moeite!
Albert zei op 23 februari 2024 om 08:39
Andre, ik meende (als ik het goed heb) dat Frank Klercx nog iets met gedcom bestanden kon doen, miss contact met hem opnemen...
Andre zei op 23 februari 2024 om 10:32
Hallo Albert, Guus
ik heb ook zitten peinzen over een ander alternatief: Pro-gen installeren en middels de originele Gedcom-bestanden alle htm-bladen opnieuw genereren.
Maar misschien heeft Frank Klercx 'het wiel al uigevonden'.
Als de moderator mijn email-adres aan Albert wil geven?
André van Zon zei op 29 februari 2024 om 13:25
Even een tussentijdse update over de voortgang van het herstellen van de originele webpagina's van de van Deursen-website.
Na veel problemen met inlezen het originele gedcom-bestand (het bekende punt: dubbele quotes en daardoor niet te vinden regel-eindes) en met hulp van Jan van den Bergh is het gelukt de gegevens van de gedcom weer inleesbaar te maken.
De gegevens liggen nu bij Guus van Deurzen ter be-oordeling omdat deze gedcom veel meer info bevat dan te vinden op gepubliceerde pagina's: dit teveel aan info zal door hem eruit gehaald worden en in een nieuw gedcom-bestand gaan resulteren op basis waarvan we tot een verantwoorde publicatie in de originele Pro-Gen-vorm (zonder quotes) kunnen komen.

Het punt is daarna: iemand te vinden die Pro-Gen gebruikt in dit grote bestand kan omzetten naar webpaginaś soortgelijk naar de originele stijl. Als er mensen bereid zijn die klus op te pakken, laat je horen!

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.