skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hualp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

Lambert van Deursen (1799)

frank vertelde op 27 september 2023 om 21:28 uur
Iemand een idee waar en wanneer Lambert van Deursen, geboren 1799 Sint-Oedenrode, is overleden? In 1864, bij huwelijk van dochter Helena, woonde hij nog in Veghel (Zijtaart). Daarna vind ik geen enkele spoor meer van hem.

Reacties (5)

Norah zei op 28 september 2023 om 12:28
Op 23-06-1866 vertrok dochter Helena weer naar Sint-Oedenrode. Waarschijnlijk is hij met haar meegegaan, en is bij haar gezin ingetrokken. Verder kom ik hem nergens tegen.
Mvg.
frank zei op 28 september 2023 om 14:19
Dag @Norah. Als, dan was dat zeer waarschijnlijk uit bevolkingsregister en/of BS wel duidelijk geworden. Het lijkt me dat hij een andere weg bewandelde....maar welke!
Norah zei op 28 september 2023 om 16:34
@Frank. Zoals je wel weet, staan de bevolkingsregisters uit de 19e eeuw vol met fouten/vergissingen.

Verder kreeg dochter Helena van Deursen al op 13-06-1864 in Schijndel! zoon Lambertus! samen met manlief Vorstenbosch. Later pas verhuisd naar Sint-Oedenrode.
Mogelijk was haar eigen vader toen net gestorven, wie zal het zeggen? Je hebt trouwens helemaal gelijk welke weg Lambert bewandeld heeft, letterlijk en figuurlijk;)
Peter van de Laar zei op 29 september 2023 om 01:34
De volgende bewoners in Zijtaart waren Johannes Rooijakkers met zijn vrouw Johanna van Doren. Zij zouden op er op 7-5-1864 zijn komen wonen.
Zie http://www.oudzijtaart.nl/Huizen/Jekschotstraat/JS13.htm

M.i. is de verhuizing van Helena naar Schijndel niet in Veghel geregistreerd. Pas toen naar Sint-Oedenrode is verhuisd is dit wel weer genoteerd.

Mogelijk is Lambert nog opgenomen in het klooster van Schijndel of Veghel?

Wellicht is in het overlijdensregister een (spel)fout gemaakt, waardoor terugzoeken moeilijk is geworden. Misschien proberen door de periode 1864-1882 in Veghel/Schijndel/Sint-Oedenrode grofweg door te nemen.
frank zei op 29 september 2023 om 10:53
De opties heb ik inderdaad verkend, ben ik verder aan het onderzoeken. Maar tot op heden geen match. Wanneer hij ergens in de regio overleden is moet dat toch geregistreerd zijn.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.