skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Op zoek naar verwanten van kinderen Heeren (Graafseweg 's-Hertogenbosch) die op 22 oktober 1944 omgekomen zijn

Pieter van der Schoot vertelde op 14 april 2022 om 09:41 uur
Op 22 oktober 1944 explodeerde een geallieerde bommenwerper in de omgeving van de Graafseweg als gevolg waarvan meer dan 40 burgers omkwamen. Onder hen ook de twee kinderen Martha en Frans Heeren van Graafseweg 100. Hun vader was al eerder in 1942 omgekomen in een Duits werkkamp. Moeder Bertha Delhaes bleef als enige van het gezin achter.
Moeder Bertha Delhaes is in de jaren vijftig hertrouwd met Arnoldus Vogels uit 'sHertogenbosch die in 1958 overleden is.
Kent iemand een e[of meer van deze 5 personen? Ik probeer vooral wat meer over de ,kinderen Heeren te weten te komen als slachtoffers van de 'Abeelenstraat ramp' van 22 oktober 1944.

Reacties (2)

Norah zei op 14 april 2022 om 12:26
Beste Pieter,

In de overlijdensadvertentie van Arnoldus Vogels + 22-08-1958 's-Hertogenbosch staat het adres Achter de Roskam 3 vermeld. De R.K. dienst werd gehouden in de Sint Jacob, begraven kerkhof Orthen. Misschien heb je hier wat aan...
Als ik het goed heb had Arnoldus Vogels ook een getrouwde dochter in 1944 verloren, deze was afkomstig uit een eerder huwelijk.
Bertha Delhaes is in 1945 nog getrouwd geweest met Johan van Doremalen(gescheiden naderhand).
Mvg.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.