skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic

There is a whole in the bucket !!! - Escharen doop 1694-1719

Ing. Gerard W. Ch. Lemmens vertelde op 8 februari 2011 om 16:14 uur
Waarde Leden,

Ik heb helaas een gat waargenomen id de doopregister van Escharen want er zijn geen scans van 1694 - 1719 en juist moet ik in die jaren zoeken voor de doop van Jan Hendriks, een van mijn kwartieren, die daar verm. ca. 1710 gedoopt is !
328. N.N.Hendrik (s) [K] te Escharen, geb. ca. 1680


329. N.N.Wolter(s) te Nederasselt, geb. ca. 1685
Uit dit huwelijk o.a.:
1. Jan Hendriks,ged. Escharen ?, tr. 2e Nederasselt 29 juli 1753 Elisabeth Wolters, tr. 1e Overasselt (Herv.) 17 febr. 1737 Maria Hendriks van Dijk(Bron Theo Strik), ged. Nederasselt ca. 1710, zie 164

Waar ging men in Escharen dan hun kinderen dopen in de jaren 1694-1719 of is er iets met de kekrboeken gebeurd ???

met dank en groeten,

Gerard Lemmens???

Reacties (5)

Dorethé zei op 8 februari 2011 om 20:36
Gerard, als je kijkt bij Wat zit erin?, dan zie je dat het RK doopboek Escharen begint in 1725. Ik weet niet of er eerdere boeken geweest zijn.
Voor dopen van voor 1725, zou je eventueel ook in omliggende plaatsen kunnen kijken. Weet je uit welk deel van Escharen de gezochte persoon komt? Dan is de plaatsbepaling wellicht makkelijker. Je zou dan kunnen zoeken in Velp, Reek, Zeeland, Mill, Beers, Grave, ...
Succes.
Ing. Gerard W. Ch. Lemmens zei op 8 februari 2011 om 20:47
Dag Dorethe',

Daar heb ik juist gekeken en daar is een hiaat tussen 1694 en 1719 en daar gaat mij berichtje juist over. Ik weet helaas niet over wat gedeelte in Escharen het gaat, alleen dat de gezochte persoon, Jan Hendriks daar gedoopt is tussen 1694 en 1710.

In elk geval bedankt voor je reactie en hartelijke groeten,

Gerard
Aad Looije zei op 10 februari 2011 om 09:49
Dag Gerard,

Leuk je zo te ontmoeten, ik heb bij het cbg gekeken voor je rond gekeken maar ook daar begint het pas in 1725 en ook nog eens RK maar dat is in Brabant wel gewoon.
Groet van Aad Looije oud medewerker van het cbg in Den Haag
Ing. Gerard W. Ch. Lemmens zei op 10 februari 2011 om 11:17
Dag Aad,

Reuze bedankt voor de moeite die je voor mij gedaan hebt. Ja, en we worden allemaal een dag erbij ouder, wanrt ik ben dit jaar alweer 52 jaar vriend van het CBG !! Ik begon jong, Aad.

Dat virus laat mij niet los !

Nogmaals dank en hartelijke groeten uit een nat East Sussex,

Gerard
Frits Ankringa zei op 5 april 2013 om 16:17
Joannes Schreven is geboren omstreeks 1776 te Nederasselt; wat is de precieze datum?

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.