skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper Bhic

torenklimmen in de Sint Jan 1954-1975

Pieter van der Schoot vertelde op 11 maart 2023 om 10:25 uur
Tussen 1948 en 1975 werden onder de inspirerende leiding van VVV directeur Jan Bruens en beiaardier Sjef van Balkom middelbare school-leerlingen opgeleid tot gids om de Sint Janstoren te beklimmen. Deze gidsen hebben in de loop van hun jaren duizenden mensen laten genieten van het bijzondere dat de toren te bieden heeft (vooral: de luidklokken en het carillon) en van het spectaculaire uitzicht over de stad en wijde omgeving vanaf meer dan vijftig meter hoogte. Onlangs heeft een van die voormalige gidsen zijn ervaringen beschreven in het blad van de vereniging Kring Vrienden 'Bossche Kringen' (jaargang 9; december 2022; blz 52-53). De auteur Toine Janssen heeft me verzekerd dat er heel wat gidsen zoals hij geweest zijn.
Ik ben bezig met een studie van wat de Sint janstoren in de jaren 1954-1975 te bieden had en zou graag in contact komen met mannen/vrouwen die in de genoemde periode gids in de toren zijn geweest. Wat kunnen zij mij nog vertellen over wat zij toen hebben gezien en meegemaakt ?

Reacties (1)

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 14 maart 2023 om 15:32
Hopelijk brengt jouw oproep Pieter, je met veel gidsen van toen in contact. Ik neem aan dat je je oproep ook met de auteur van het verhaal in 'Bossche Kringen' hebt gedeeld?

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.