skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Marte Stoffers
Marte Stoffers Bhic

Voortgang oud Notarieel Archief Boxtel, 1627-1810

Jan Toirkens vertelde op 22 augustus 2017 om 15:58 uur
De stand van zaken momenteel (augustus 2017) :
1. Van deze serie zijn inmiddels scans (Heemkundekring Boxtel, Dhr. Bol) beschikbaar op BHIC voor de serie 1054-416 tot en met 1054-429, tijdvak 1627-1711. Ondergetekende heeft daarvoor de regesten bij het BHIC aangeleverd en staan reeds op de website of komen op korte termijn in de database van BHIC.
2. De serie 1054-430 tot en en met 1054-539 (tijdvak 1712 tot en met 1810 zit in de pijplijn. Wachten is op de scans.
De aktes bevatten veel getuigenverklaringen, wat testamenten, huurkontrakten, maar b.v. weinig delingen of transporten omdat men daarvoor eerder de schepenen inschakelde. Opvallend is dat de notaris nogal eens buiten zijn werkgebied optrad, dus de aktes zijn zeker niet beperkt tot Boxtel.

Reacties (3)

jan toirkens zei op 30 september 2018 om 13:14
Na enkele dagen vam wat regenbuien meer hier, heb ik nu het Oud-Notarieel archief Boxtel af kunnen werken, de serie 1054-416 tot en met 1954-539. periode 1627 tot en met 1810. De vele honderden aktes bevatten naast het Boxtelse, veel info over b.v. Liempde, naar ook verder weg. UIteraard mijn dank aan het BHIC die de scans al enige tijd op de website heeft staan en niet te vergeten het bijbehorende *faciliteren*. Das eem mooie term voor het vele werk achter de schermen door het gezamelijke team van het BHIC.
Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 1 oktober 2018 om 11:14
Met veel dank van ons aan jou, Jan, voor al het werk dat je verzet! Na o.a. schepenprotocollen van Boxtel en Liempde is nu de beurt aan het Oud-Notarieel archief Boxtel, en ook daar zijn we erg blij mee! (en niet wij alleen, maar zeer zeker ook alle onderzoekers die hierin nu veel beter hun weg kunnen vinden)

Hopelijk is het daar wat beter weer nu, maar wij hebben stiekem mee geprofiteerd van de Chileense regen ;) Nogmaals dank!
jan toirkens zei op 1 oktober 2018 om 21:10
Dank je wel Marilou voor je vriendelijke woorden.. Aan het BHIC zal het niet liggen, zeker ook niet aan mij, dat de bekende en onbekende * anderen^er van kunnen meegenieten, ik doel dan niet op de regen :-). Beste groet ...vanuit dat verre land.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.