skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

vraag:Jan Gerrits, geboren in de Graaf, 1726,

elsabeen vertelde op 4 oktober 2009 om 19:54 uur
Jan Gerrits is soldaat int regiment van sijn Hoogheid den Prinse van orangie en Nassau, erfstadhouder, trouwt met Aaltje Jurjens met attestatie van Groningen, geboren in Winschoten, is in garnizoen in Bergen op Zoom. 9 oct 1753.
Wie zijnde ouders Hij schijnt geboren te zijn in 1726, in Grave of de Graaf.Is de vader militair?

Reacties (5)

Marilou Nillesen, namens BHIC bhic zei op 8 oktober 2009 om 11:51
Hallo Elsabeen,

Er duikt geen Jan Gerrits op bij de geboorten in 1726 in Grave... Overigens kun je er wel vanuit gaan dat met de Graaf ook Grave wordt bedoeld. Maar kennelijk toch in een ander jaar?
Jan Lange. Nw.Vennep zei op 10 oktober 2009 om 13:08
Ik geef maar voor wat het waard is: te Escharen (bij Grave) wordt RK gedoopt op 10.6.1726: Joannes, z.v. Gerardus Jans en Anna Gerrarts, get. Reijnerus Jans en Maria Derricks. Maar evenzo goed gaat het hier om een geheel andere persoon.
Jan Lange. Nw.Vennep zei op 10 oktober 2009 om 13:24
Ik kijk verder in het Doopboek en ontdek, dat hetzelfde echtpaar (vader hier: Gerardus Jans Reijnen genoemd) op 24.3.1729 te Escharen nogmaals een zoon Gerardus laat dopen; dus die van 1726 is dan zeer waarschijnlijk overleden !
Jan Lange. Nw.Vennep zei op 10 oktober 2009 om 17:09
Nu zie ik, dat ik niet goed oplet: het bericht van 13.24 uur noemt een (nieuwe) zoon Gerardus, dus niet een tweede zoon Joannes. Joannes Gerrits, ged. 1726 is dus niet persé vooroverleden !
Marilou Nillesen, namens BHIC bhic zei op 12 oktober 2009 om 09:31
Dank voor je zoektocht Jan. Wellicht leidt het spoor naar de juiste Jan Gerrits.

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.