skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Saskia Green
Saskia Green Bhic

Zoekvraag Matthijs Burghmans ca. geb. 1710 Hapert

Henk Rademakers vertelde op 3 juni 2020 om 20:18 uur
Ik ben op zoek naar Matthijs Borgmans/Burgmans/Borgmans di op 24-1-1734 te Grave tr. met Elisabeth van den Brandt (Elizabetha) Brant) etv.
Hij was tijdens trouwen soldaat in 't Regiment van den Heer Colonel Baron van Haarsolte ter Compagnie van de Heer Majoor Baron van Lawick. Beiden zouden van Hapert zijn. Hem heb ik niet kunnen vinden ca. 1710 geboren denk ik. Dank alsvast.

Reacties (6)

Norah zei op 3 juni 2020 om 23:45
Optie:
Mathias * 10-09-1700 Hoogeloon.
Ouders Mathias Baergmans x Anna Geerts.

R.K. dopen Hapert vielen in die jaren onder Hoogeloon.
Mvg.
Norah zei op 4 juni 2020 om 12:12
Als je de doopinschrijving goed leest, dan staat er ook meer Burgmans.
Zoon Mathias was een onecht kind, doopgetuigen waren allemaal van de kant van de familie Geerts(was ook te verwachten). pag. 13 > RHCE(personen).
Henk Rademakers zei op 4 juni 2020 om 12:56
Goedemiddag, Hartelijk dank voor de reactie op mijn vraag
Het is allemaal verwarrend die namen en is net als de naam Rademakers, meer dan 44 variaties op deze naam gevonden. Ik ben er in ieder geval blij mee!! Dus we kunnen weer verder zoeken naar de afkomst van de ouders van Matthias/Matthijs. Groeten van Henk Rademakers
Henk Rademakers zei op 4 juni 2020 om 12:56
Goedemiddag, Hartelijk dank voor de reactie op mijn vraag
Het is allemaal verwarrend die namen en is net als de naam Rademakers, meer dan 44 variaties op deze naam gevonden. Ik ben er in ieder geval blij mee!! Dus we kunnen weer verder zoeken naar de afkomst van de ouders van Matthias/Matthijs. Groeten van Henk Rademakers
Norah zei op 4 juni 2020 om 15:42
Graag gedaan, Henk.

Op 16-01-1703 werd Gertrudis Jakops R.K. gedoopt te Hoogemierde, dochter van Joannes Jakops en Anna Geerts.
Dit was een legitiem kind. Hapert en Hoogemierde liggen vlakbij elkaar, denk dat het hier om dezelfde Anna gaat.
Dan vader Mathias Burghmans Sr., deze zou de kant van België vandaan zijn kunnen komen. Naam kwam daar voor.
Tenslotte met de naam Rademakers weet je in elk geval wat een der voorvaders voor beroep uitoefende;)
Mvg.
Henk Rademakers zei op 4 juni 2020 om 17:15
Goedemiddag Norah,
Wederom dank voor uw gegevens over de ouders van Matthias.
Doordat het een onecht kind was, wordt het zoeken er niet makkelijker op. U heeft in ieder geval weer een aanwijzing gevonden en daar borduren we maar weer op verder. Ik had zelf al op de site van Antwerpen gekeken of er een aanwijzing te vinden was, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Ik ga deze variatei van Baerghmans etc nog maar eens na. Ja de Rademakers familie dat waren in die tijd Scharenslijpers/Stoelenmaters en dat soort volk. Mijn Opa van 1880 was nog scharenslijper en zijn vader ook. kwamen via Belgie in de buurt van Meerhout, Geel/Balen/Eersel/Kaatsheuvel naar het Westen van het land. Aarlanderveen/ Gouda en Alphen ma/d Rijn, waar ik geboren ben. Maar in Geel is het moeilijk zoeken. Toevallig ook een Mathias Raijmaekers ged. 25-2-1696 te Geel x getr. met Maria Willems 7-10-1726 Geel R.K Dus er is nog wat te zoeken hier en daar. Groeten van Henk Rademakers

Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.