Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Al in 1932 werd met de concurrerende baan Jordaens overlegd over samenwerking. Daarbij werd een wedstrijdschema afgesproken, en opende Het Hert op 10 april 1932 en Jordaens een week later. Op 5 augustus traden de toppers Pijnenburg en Braspennincx aan, een extra inspanning van de organisatie omdat het de laatste keer was dat professionals van de NWU op een zogenoemde C-baan mochten rijden.
In 1933 is de baan nieuw aangelegd en van cement voorzien, waarschijnlijk om de status van de baan te verhogen. De heropening in juli 1933 werd verricht door de in de Eindhovense sportwereld alomtegenwoordige J.C. ‘Janus’ van der Horst, mede-oprichter van wielerclub Het Zuiden, die ook namens de NWU als consul een woordje sprak.
Ook hier werden (avond-)zesdaagses gehouden. Bij een ongeval op zo’n avond in augustus 1933 kwam het Helmondse talent Jan van Bree om het leven, die juist in juli twee van de openingswedstrijden had gewonnen.
Terwijl de andere Eindhovense banen De Zwaluw en Jordaens volop aandacht kregen en door een beslissing van de NWU werden verdeeld in prof- en amateurbanen, sloot Het Hert zich in 1936 bij de ‘wilde’ bond NWB aan. Sindsdien zijn er in de kranten geen uitslagen meer te vinden. Zelfs over het verdwijnen van de baan heb ik niets gevonden.
Nu is er een parkeerpleintje voor de bewoners van de Roosje Vosstraat-Kabelstraat. Het oude PTT-Versterkingsstation aan de huidige Rosa Manusstraat is er nog, op de foto links achter de bomen.
Periode: 1930- | Materiaal: Cement | Lengte: 150 meter
Meer over het project en de maker