Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.

Reacties (7)

Lisette Kuijper
Lisette Kuijper bhic zei op 3 november 2022 om 14:04
Dat is een bijzondere vondst! Daar zullen ze vast van op hebben gekeken in Zundert. Bedankt voor je reactie, René.
Rene vergauwen zei op 3 november 2022 om 10:42
Bij café Den Nelson zundert is onder het terras een stukje tramlijn vrij gekomen
Cor Kerstens zei op 6 mei 2018 om 21:57
Op de website van het Bredaas archief (collectie Lohmann) en het West-Brabants archief staan veel foto's van de Markt in Etten-Leur.
Jean-Paul Hoppenbrouwers zei op 5 mei 2018 om 13:30
Ik ben op zoek naar een oude foto van het pand Markt 35 in Etten. Heeft iemand misschien een oude ansichtkaart of foto?
Cor Kerstens zei op 27 oktober 2016 om 21:43
De ZNSM had 1 Thiriau, Locomotief 11, Fabr. nr. 18 Bouwjaar 1901. Fabriant was de S.A. de Ateliers du Thiriau, la Croyere, Belgie. De locomotief woog ca. 20 ton. Hij leek als twee druppels water op de Tubize. Het was een robuuste locomotief, het dak werd gedragen door sierlijk smeedwerk. De voor- en achterzijde hadden twee of drie uitgebouwde schuiframen. De zijkanten waren open maar werden 's winters met houten schotten dichtgemaakt. Het drijfwerk was in zijn geheel ingebouwd. Bijzonder aan deze locomotief was dat hij schuin geplaatste voorruiten had, een noviteit voor die tijd. De locomotief was aangekocht voor het traject Oud-Gastel - Willemstad. Hij werd vooral gebruikt voor goederenvervoer o.a. suikerbieten.
Cor van der Meijde zei op 19 augustus 2016 om 14:11
Toch weer iets bijgeleerd. Dat er een Thiriau lok geweest is. Helaas verder ook niets van terug te vinden.
Cor Kerstens
Cor Kerstens zei op 15 december 2014 om 17:52
Van Peter van de Korput ontving ik een verslagje van een tramongeluk bij het Liesbos:
De onderjurken bij Raming waren twee dubbeltjes afgeprijsd. Daarom zat de tram van Etten naar Princenhage die zondag 5 oktober 1930 behoorlijk vol. Enkele honderden meters voorbij de gloednieuwe Pastoor van Arskerk in Liesbosch liep de tram uit de rails, de hoogmis was in volle gang. Machinist Piet Roks uit Princenhage kwam hierbij om het leven.