Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:
Geef mij een andere som.

Reacties (10)

Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 9 juli 2023 om 16:10
Ah, dat is verdrietig om te horen. Maar inderdaad: een indrukwekkende carrière. Ik kan me voorstellen dat je daar heel nieuwsgierig naar bent, hoe zijn leven eruit heeft gezien.
L. Koop zei op 8 juli 2023 om 16:49
Ongetwijfeld, maar helaas niet aan mij. Hij is vrij jong overleden.
De oorlog en de bombardementen op station Roosendaal zijn, zover ik kan beoordelen, hier debet aan geweest.
Ik heb inmiddels wel heel veel gegevens van hem. Een indrukwekkende loopbaan. In de media van toen werd hij een Self Made man genoemd.
Marilou Nillesen
Marilou Nillesen bhic zei op 8 juli 2023 om 14:41
Jeetje, wat bijzonder, L. Koop. Zowel die jeugdige leeftijd als zijn loopbaan. Vertelde je opa hier vaak over?
L. Koop zei op 7 juli 2023 om 16:04
Mijn opa (Gerardus Koop) is hier begin 20e eeuw op 13 jarige leeftijd begonnen als arbeider jongeling en heeft zich later opgewerkt tot Hoofdstationchef (met ster) in Roosendaal.
Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman bhic zei op 30 juli 2019 om 13:40
Ik ben er nog niet helemaal, Albert en Ria :). Zouden jullie eens bij deze link willen kijken en dan even zoeken op 'Mill'.
http://www.mariusbroos.nl/Uit%20Duitsland/Het%20Duits%20Lijntje.html

Je ziet dan een foto uit 2015 (nummer 5966), van het station te Mill. Ik herken hier de ramen en de deuren van de foto hierboven.
Jullie bevindingen hoor ik weer graag!
Albert
Albert zei op 26 juli 2019 om 16:35
Volgens mij is dit inderdaad niet het station in Mill, want dat gebouw had geen zijvleugel en in de woning woonde het gezin Lammers, de stationschef. Of de sous-chef , de heer Kampert ook in de woning gewoond heeft weet ik niet.
Ria zei op 24 juli 2019 om 16:07
Als ik andere foto's op dit Forum over het station in Mill vergelijk met deze foto dan betwijfel ik of dit het station in Mill is. Als stationschef werd daar ook een andere naam genoemd. de heer Lammers, maar ja die zal op zeker moment met pensioen vertrokken zijn, maar ook de aanblik was geheel anders.
Hilde Jansma
Hilde Jansma bhic zei op 30 augustus 2018 om 10:08
Dankjewel Leo, voor je uitgebreide reactie! Wat had die stationschef een uitgebreid takenpakket; spoorbomen sluiten, administratie bijhouden, de juiste wagons meesturen. Je weet er heel veel van, heb je er zelf misschien ook een tijd gewerkt? En was er trouwens naast goederenvervoer ook nog sprake van personenvervoer na de oorlog in Mill?
Leo Peters zei op 29 augustus 2018 om 15:46
Ik kan me nog wel herinneren dat in dit station de familie Kampert woonde. Kampert was toen de stationschef in dienst van de N.S. Hij was verantwoordelijk voor het sluiten van de spoorbomen op de Wanroijseweg en Vorleweg. Ook hield hij bij welke lege wagons er mee moesten en waar de volle moesten komen staan en de papieren administratie omtrent de trein en aan en af te voeren wagons. In Mill was na de oorlog vooral boomstammen voor de firma van Hout, Kunstmest voor de boerenbond, kippen voor de kippenslagerij en kolen voor de diverse kolenboeren wat er per trein aangevoerd werd. In de herfst was er dan nog wel eens wat afvoer van suikerbieten. De trein die toen nog door een stoomlocomotief werd getrokken kwam toen nog eenmaal per dag door Mill, omdat het een stoomlocomotief was kon men in het dorp ruiken wanneer de trein er was. Met rangeren erbij duurde het ongeveer een half uur. Daarna vertrok de trein weer richting vliegveld of ging terug naar kruispunt Beugen waar bekeken werd wat de vervolgroute was. In de tijd na de oorlog was er nog uitsluitend een maal per dag goederenvervoer.