Reageer op dit verhaal

Heb je al een account? Log in met je gegevens.

Heb je nog geen account? Plaats zonder inloggen, of Registreer een account

Help spam voorkomen en los de volgende som op:

Reacties (16)

Marijke Trouwee zei op 24 juni 2022 om 17:20
Van der Ahe kan ook zijn van der Aa, hoorde ik vsn de familie, dus ik ben nu toch echt verder met de info. Als ik me goed herinner is dat even ter sprake gekomen. Ik kan hiermee verder. Deze Catharina heeft dan inderdaad andere ouders dan ik had genoteerd. Nogmaal heel veel dank voor het meedenken. Ik ben er uit.
M.vr.gr. Marijke
Cornelis
Cornelis zei op 24 juni 2022 om 17:15
maar dat is volgens mij un hele ander familie dan von der Ahe!
Cornelis
Cornelis zei op 24 juni 2022 om 17:08
huwelijk van deze Hendrikus en Adriana is op 23-1-1823 te B&D!
Marije Trouwee zei op 24 juni 2022 om 16:37
Beste Norah en Dorothe, dank voor jullie bericht en het meedenken. Inmiddels hoorde ik dat de plaats 's Gravenhage niet juist is. Ik kan het haar momenteel niet vragen want ze is voor een weekje weg. Dacht zelf dat het Beek en Donk was, maar daar kan ik haar niet vinden. Weet wel dat sinds kort meer gegevens via Algemene Bronbewerking op internet is te vinden. Ik zoek op deze site ook verder. De vraag of ze wel heeft bestaan is hiermee ook beantwoord. Hoop ook op die site haar definitieve ouders te vinden.
M vr.gr.
Dorethé zei op 24 juni 2022 om 14:09
Het echtpaar Van der Ahe-Kleijer vind ik ook op FamilySearch: https://www.familysearch.org/tree/person/details/LTGT-5WT (even inloggen). Hierbij geen Catharina, al kunnen er in deze stamboom natuurlijk wel fouten zitten. Kinderen allemaal geboren in Amsterdam, huwelijk Van der Ahe-Kleijer in Bergen. In Amsterdam vind ik geen Catharina van der Ahe
Dorethé zei op 24 juni 2022 om 13:50
Welke info heb je nog meer over Catharina Van der Ahe? Namen en geboortedatum en -plaats van echtgenoot en kinderen? Waar en wanneer overleden? Dat helpt weer.
Norah zei op 23 juni 2022 om 15:43
Heeft ze ook wel bestaan? Ik zag wel nog iemand met die naam, maar die was met ene Heinrich Beneke getrouwd, maar dan komt men van origine uit Duitsland, en hierna in Nijmegen terecht.
Marijke Trouwee zei op 23 juni 2022 om 15:36
Het klopt, het eerste en het tweede de plaats idem, dat de plaats 's Gravenhage niet juist is. Ze is inderdaad elders geboren, maar nog niet gevonden. Ben hier naar nog steeds zoekende. Dank voor uw reactie, m.vr.gr.
Norah zei op 23 juni 2022 om 15:24
Ik vermoed dat je Catharina van der Ahe uit een -Geneanet-stamboom heb, niet altijd even betrouwbaar;)
Ze zou ca. 1836 in 's-Gravenhage geboren zijn, heb ik zo gauw niet kunnen vinden.
Cornelis
Cornelis zei op 23 juni 2022 om 14:29
Bevolkingsregister 1851-1853
Bron: Bevolkingsregister 1851-1853Soort registratie: Registratie(Akte)datum: 22-08-1849Plaats: AmsterdamSoort akte: Registratie

Worden alleen de volgende kinderen genoemd;

Geertje Laaterstijn, 24-10-1835 Bergen
Cornelis Ahe, 8-3-1842 Amsterdam
Johan Carel Frederick Ahe, 22-4-1849
Norah zei op 23 juni 2022 om 13:45
Graag gedaan!
Mvg.
Marijke Trouwee zei op 23 juni 2022 om 13:42
Heel hartelijk bedankt voor de info. Ik heb het even bekeken maar ga het nu gericht onderzoeken. Dank !
Norah zei op 23 juni 2022 om 12:51
Uit het vermelde huwelijk 1838 werden twee zonen geboren:
Cornelis en Hendrik Christiaan, 1842 en 1854 te Amsterdam. -indexen Amsterdam-

De enige Anna Catharina van der Ahe is in Emmen(Dr.) terug te vinden en ook daar geboren > ca. 1872.
Cornelis
Cornelis zei op 23 juni 2022 om 12:44
Trijntje was weduwe van Pieter Latenstein, volgens mij 1 dochter Grietje;

Datering:
1838
vredegerecht:
Alkmaar
akte_nummer:
011
Overige personen:

Trijntje Kleijer
Voornaam: Trijntje
Achternaam: Kleijer
Beroep: zonder beroep
Woonplaats: Bergen

Pieter Latenstein
Voornaam: Pieter
Achternaam: Latenstein
Woonplaats: Bergen

Grietje Latenstein
Voornaam: Grietje
Achternaam: Latenstein
Woonplaats: Bergen

Pieter wordt ook vermeld in huw akte Trijntje met de 48 jarige JCF Ahe, bij hem wordt niet vermeld of hij weduwnaar is, wel dat hij uit Hille (Pruisen) afkomstig is!
Norah zei op 23 juni 2022 om 12:17
Beste M.,

Ik ben bang dat er een vergissing is ontstaan.
Het echtpaar van der Ahe-Kleijer is op 21-10-1838 in Bergen(N.H.) getrouwd. Wanneer deze Catharina een kind van hen geweest is, dan was zij een voorkind en mogelijk geëcht bij dit huwelijk.
Er bestaat de mogelijkheid dat zij in Amsterdam geboren is...
Mvg.