Het lijkt mij idd logisch dat de oostelijke aanbrug ná mei 1972 is verwijderd. Op (zwarte zondag) 28 mei 1972 is namelijk de lijn Geertruidenberg-Den Bosch voor goederenvervoer gesloten (Zwarte zondag, omdat op die dag vele kleine goederenstations zijn gesloten, en ook de Baronnenlijn Apeldoorn-Zwolle, en de lijn Winterswijk-Neede). Hoewel naar mijn idee het baanvak Raamsdonksveer-Raamsdonk al een jaar eerder is opgebroken, in 1971 dus. Omdat de lijn Geertruidenberg-Den Bosch in oktober 1972 al enkele maanden gesloten, en ook deels opgebroken was heeft men de brug mijns inziens niet meteen gerepareerd. Het was nog tot eind jaren '80 een idee om de lijn in de toekomst eventueel te heropenen, maar in voorjaar 1989 is het traject Geertruidenberg-Waalwijk planologisch definitief opgeheven. O ja, Het gedeelte Geertruidenberg-Made is in 1976 gesloten. Alles wat nog over was van het gesloten deel is in voorjaar 1987 opgebroken, net als vele andere gesloten spoorlijnen