
Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Hij solliciteerde in 1934 bij Philips als vrachtwagenchauffeur. Veel vrachtwagens hadden in die tijd nog een kettingaandrijving. Het rijexamen werd op het fabrieksterrein afgenomen. De vrachtwagen-rijcontroleur was met stomheid geslagen: Toon kon zonder problemen voor- en achteruit rijden en ondertussen ook nog de richting aan geven en de claxon bedienen, hij slaagde met vlag en wimpel!
Mei 1940, de raad van bestuur van Philips krijgt een tip over de naderende Duitse inval en vlucht halsoverkop het land uit. Alleen Frits Philips bleef achter.
De vrachtwagenchauffeurs moesten van de Duitsers gewoon op hun post blijven in Eindhoven. Toon had ondertussen een schat van chauffeurservaring opgedaan, niet alleen op de weg maar ook op het spoor met de rangeerauto te werken op het spooremplacement. Dat lag nabij het zestig jaar oude Garagegebouw RF op Strijp-R van de afdeling Vervoer van Philips.
Na de oorlog belandde hij in het internationaal vervoer van Philips en moest hij veel naar Philips-Brussel en Parijs.
In 1959, toen hij 25 jaar bij Philips werkte, kreeg hij een officieel ‘diploma’, ondertekend door Frits Philips en Frans Otten van de raad van bestuur.
De laatste jaren voor zijn pensioen was Toon vooral bijrijder, om jonge chauffeurs te begeleiden op internationale transporten.