skip naar content skip naar hoofdnavigatie spring naar service navigatie
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic
Menu
sluit
Hulp nodig?

Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.

Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)

Meer informatie over de chat-service? Klik hier

Online op dit moment

Stel je vraag

Mariët Bruggeman
Mariët Bruggeman Bhic

Forum reacties

Reactie Onderwerp Auteur Datum
Een vermoeden dat ik heb gelezen op https://www.kappetein.nl/laros/ Heb ook wel eens gelezen op cbg dat het een hugenoten naam kan zijn, maar dat zou … Joannes Ros Elgan 24-05-24
schijf is t beste dorp De Martinuskerk in Schijf xavi 24-05-24
Je conclusie zou wel eens kunnen kloppen, mijn dank hiervoor. weet jij misschien ook hoe ik nuverder kan onderzoeken wie de vader is van Joannes Aer… Ouders van dielis 24-05-24
Ik wil er dit nog aan toevoegen: Het gebeurde allemaal met voorbedachte rade met die luierbroekjes bij meisjes en het helemaal uitkleden bij jongens.… De Franciscanessen van de H. J Guillaume 24-05-24
Beste Christien, Respect, dat je het alsnog geuit hebt! Dat die nonnen dit met U gedaan hebben, vind ik afschuwelijk! Nog wel met een meisje, met de … De Franciscanessen van de H. J Guillaume 24-05-24
Jammer dat er niet meer genoteerd werd. Vraag: waaruit weet jij dat Joanna Laros afstamt van een Franse soldaat? Heb je daar bewijs voor gevond… Joannes Ros Helena 24-05-24
Dank voor de uitleg! Ze hebben de trouwinschrijving opgestuurd en stond alleen de namen in. Geen verdere informatie of leeftijden. Joannes Ros Elgan 24-05-24
Amusant, Henricus heette in werkelijkheid(zie Helena's reactie) du Chaine > (van de) ketting/reeks. En dan krijg je als vertaling in/deur de Reep... … Jan in den Reep / Elisabeth J Norah 24-05-24
Voor zover ik uit de index bij Erfgoed kan opmaken komt die trouwinschrijving dus uit het archief van de Nederduits gereformeerde Gemeente in de forte… Joannes Ros Helena 23-05-24
@Elgan, - heb je van Erfgoed 's-Hertogenbosch ook een scan van die originele trouwinschrijvingontvangen of ben je er zelf naartoe gegaan? Die inschri… Joannes Ros Helena 23-05-24
Melding voor ICT BHIC Bovenstaande post niet kunnen plaatsen Gelukkkig (copy past gedaan van de te plaatse tekst voor ik op start reactie drukte)… Jan in den Reep / Elisabeth J clericus.eu 23-05-24
Inderdaad Helena Een grote Hypothese met alleen vernoemingen naar voorouders gelinkt met achternamen die vrij uniek zijn in die tijd en periode (W… Jan in den Reep / Elisabeth J clericus.eu 23-05-24
Doop 10-8-1702 's-Hertogenbosch RK: Emmerentiana Bosch V. Nicolaus Bosch M. Maria Gelaudius Get. Gelaudius Antonius, Joanna Gelaudius Doop 28-1… Joannes Ros Jeanne1 23-05-24
Merci Guillaume ;) Anne Coldeweijer en het veer D Marilou Nillesen 23-05-24
Ah, fijn dat je dan deze update geeft, Giel! Goed dat je ons zo op de hoogte houdt, dank je wel. De Helmondse haven Marilou Nillesen 23-05-24