Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Chat is online op maandag t/m vrijdag van 10.00 - 16.00 uur en van 19.00 - 22.00 uur.
Op dit moment zijn we offline. Je kunt je vraag stellen via e-mail of WhatsApp: 06-12887717 (alleen berichtjes)
Meer informatie over de chat-service? Klik hier
Het grondwerk en de drainage kostten het nodige werk. De baan werd belegd met platen van geperforeerd metaal, zogenaamde PSP-platen, waarmee snel tijdelijke banen konden worden aangelegd. Die platen waren over van de werkzaamheden op Volkel en Eindhoven. Op 2 december al streek de 126 Wing van Canadese Spitfires in Heesch neer.
Blijkbaar was het bestaan van het nieuwe vliegveld niet bekend bij de Duitsers, want bij Operatie Bodenplatte, op nieuwjaarsdag 1945, liet de Luftwaffe het met rust en richtte haar aandacht helemaal op Vliegveld Volkel. Dat gaf de geallieerden de kans alle Spitfires van Heesch in te zetten tegen de aanval. Felle luchtgevechten en voor de Duitsers grote verliezen waren het gevolg.
In het voorjaar van 1945 kwam Heesch te ver van het front te liggen. Op 18 april vertrokken de laatste toestellen naar vliegveld Rheine (B.108). B.88 was daarna nog wel als legerkamp in gebruik, maar niet meer als vliegveld.
Na de oorlog vond een ruilverkaveling plaats in het gebied, waarbij de oorspronkelijke eigenaren de grond weer terugkregen. Aan de plaats van het vliegveld herinneren alleen nog de straatnamen Vliegveldweg en een stuk betonbaan tussen de Berghemseweg en de A50, dat nu 126e Wingweg heet.